Renáta Čechová

Motivační dopis

6. 01. 2014 16:44:12
Motivační dopisMáte zkušenosti se psaním motivačního dopisu?Takový ten dopis, ve kterém se vychválíte do nebes. Napíšete, co všechno umíte, proč to umíte, jak to umíte, kde to umíte, s kým to umíte... no, to už asi ne. Samozřejmě i to, co neumíte, tam umíte... Píšete, že jste ti nejlepší na onu pracovní pozici. Proč si tedy myslíte, že jste nejlepší na onu pracovní pozici. Proč na ni není lepší Mařka odvedle nebo Pepa odnaproti. Oni na ni totiž prokazatelně lepší jsou, ale na tenhle inzerát ještě nepřišli... Nebo tajně doufáte, že na něj ještě nepřišli. Včera večer na pivu nic neříkali. Jen svorně přitakávali, že žádná nová nabídka se nikde neobjevila... Fakt je, že ráno jsem s nimi ještě nemluvila... Tak snad jim to unikne. Mám je ráda. A jsou lepší, ale já tu práci strašně moc potřebuju!

Tak abych se vrátila k tomu dopisu... Hodinu si tady lámu hlavu nad tím, jak se vychválit tak, aby to vypadalo přirozeně. Jakože to jde ze mě. Že to ze sebe nelámu, netlačím. Že fakt chci doplnit pracovní tým... Že chci být a budu nepostradatelnou součástí pracovního týmu a kolektivu... Fakt to někoho natolik zaujme, že mě pozve na pohovor ??? Jednou, když jsem procházela pracovní nabídky jsem našla volné pracovní místo v uklízecí firmě a požadovali motivační dopis. Dost mě to zarazilo. Co by tam chtěli napsat? Jakože mým snem vždy bylo perfektně někomu poklidit, vyluxovat, umýt okna, vyblýsknout wc misku??? Celkem chápu, že je potřeba, aby se k životopisu napsalo nějaké to slovo, nějaká ta věta... Když totiž uchazeč o zaměstnání píše rovnou bez velkých a malých písmen, bez háčků a čárek, nehledí na odstavce a o hrubkách ani nemluvě ( zde bych vynechala všechny skupiny -dys- , ty si totiž dokážou pomoci nebo mají alespoň nějakou úpravu a nepíšou jako z kravína ) , tak pak záleží na oné pracovní pozici, co obnáší...a nebo to třeba bude nějakému zaměstnavateli stačit... Tak možná proto potřebovali v uklízecí firmě motivační dopis... Setkala jsem se totiž s tím, a jistě mi dáte za pravdu, že tak jako jsou vizitkou vaše nehty, boty, upravenost, vůně.... Tak je to i s životopisem a onou žádostí o práci. Ale zase zpátky. Já se tak neumím chválit! Když na to přijde, najednou, jako bych nic neuměla! A že toho umím! Umím perfektní svíčkovou! Teda, minule na horách říkali, že mají v bříšku jako v pokojíčku. I domácí knedlíčky byly. A taky si umím přivrtat poličky. Pepa povídal, že Ilonka by to nikdy nezvládla. A taky si v pohodě zapojím pračku, vyměním vypínač, žárovku v autě, stěrače, vymaluju... Když na to koukám, asi budu OSVČ hodinový manžel a nebudu muset smolit motivační dopis... Ach jo. No nic. Takže. Co umím, už mám. Co neumím, ale tady už umím, mám taky. Že posílím tým, mám taky. Že budu pracovat flexibilně, koligiálně a s nasazením učit se novému, taky. Kašlu na to. Možná budu čůrat proti větru, ale napíšu to podle sebe úplně lehce a obyčejně bez strojených "manažerských" , " brainstormingových" keců (mimochodem nesnáším "teambuilding" - mám proti těmto termínům averzi). Napíšu to bez chyb, hezky lidsky. Mně by vlastně ani nevadilo psát nějaký dopis. Mně přijde, že se nějak přeceňuje jeho síla, jeho pozice. Každého, koho se zeptám, stresuje, že má smolit nějaký motivační dopis. Jakoby nestačil stres sám o sobě z toho, že na trhu práce není práce, že trh práce by měl být označovaný trhem nepráce. Nikdo ho nepsal sám! Každý s ním potřeboval pomoci, minimálně jednou... Jakoby nestačilo pár řádek na představení a zbytek strojených keců si každý může domyslet, ne? Protože je to pořád stejné a dokola, tralala... Tím se zase dostávám na začátek, kdy pátrám po podstatě motivačního dopisu... Za mě by tedy stačil vypracovaný životopis a pár lidských řádek bez strojenosti a uniformity, stejně z toho nikdo nepozná, jaký člověk doopravdy je... Chápu, že to slouží k oddělení "zrna od plev" ... Ale k tomu je stejně lepší ukázka lidská než strojená, protože když se na stole sejde deset přes kopírák stejných motivačních keců, pozvou si na pohovor deset přes kopírák stejných obleků a sukní. Aha, tím jsem se dostala asi k jádru pudla. Nemá smysl, aby lidi jako já smolili motivační dopis, o nás "nikdo" nestojí...
Takže aspoň k něčemu jsem došla... Jdu zazvonit na Pepu s Mařenkou, že jsem našla inzerát...ať si napíší...ale ať se mi nepoperou... :-)

Autor: Renáta Čechová | karma: 12.42 | přečteno: 1170 ×
Poslední články autora